Árvácska 24 felújítása

Kis házunk felújítási munkálatainak nyomon követése.

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Friss topikok

2013-04-19 Maja öntözőrendszer

2013.04.20. 06:38 _Karak_

Csütörtökön este gondoltam nekiállok kicsit előkészíteni a terepet a későbbi ásáshoz, így elkezdtem kimerni a medencéből a vizet (hátsó udvar, 1 pályás ötvenes). Mikor már mindenhol állt a víz a gyepen, akkor rájöttem hogy kicsit sok a víz és a talaj se száradt ki még. Na de akkor csináljunk még valamit. Pl. nyissuk ki a kerti csapot, ami a vízóra aljában van szintén jó másfél méter víz alatt. Nincs is messze a csatorna kivezetése, így pár lécből és pvc csőből egy folyamatosan lejtő (monoton nem növekvő) rendszert hoztam létre, aminek egy hibája volt, hogy a sávszéllessége nem alkalmazkodott a vödör vízhez, ami erősen leterhelte a rendszer aztán meg a következő merítésig üresen állt. Ha pedig elosztottam a terhelést (lassan csurgattam) akkor meg az én erőforrásom volt kihasználatlan. Tehát kell egy puffertartály! Erre a repedt budi pont megfelelt, a kivezetését leszűkítettem annyira, hogy pont egy vödörnyit engedjen ki, amíg megmerem. Így bár látványilag nem volt olyan szép de egy igen jól működő rendszert kaptam. Kimertem minden vizet, de gondoltam legyen száraz az akna, így a végén már lemásztam a bokáig érő vízbe és onnan adogattam fel a vizet Andinak, aki ürítette a WC-be. Kezdett lemenni a nap is egyre sötétebb volt az aknában és a hideg víz miatt kellemes pára is kezdett hűvös lenni. Na gondoltam még egy vödör és végeztünk. De az utolsóhoz merítsünk a másik oldalról, amihez áthelyezem a súlyom mondjuk ide. És akkor RECCS! Mint kiderült az ide a műanyag betáp főcső volt ami nem arra lett tervezve, hogy merőleges terhelés 1000N fölé kerüljön rajta és így megadta magát, a víz elkezdett hömpölyögni befelé, főcsap reflexből elzár, Andit elküld kertészkedni.

Helyzetfelmérés után kiderült: itt ma nem lesz víz. Andi locsolgat a kannájából, nekem pedig nem akaródzik elárulni, hogy a fürdés ideiglenesen szünetelni fog. Gyorsan el apóshoz, hogy van-e ilyen csatlakozója? Nincs. Este 8 után minden zárva. Alkatrész sehol semmi. A kettétört csatlakozó letört menetét 1 óra alatt sikerült kiműteni a csőből, így a javítás elkezdődhetne, ha lenne valami alapanyag. De az összes vizes dolog, ami még van az a kerti csap. Megközelítem az egészet legós szemmel, és kitalálom, hogy az egy egyenest hogyan lehetne több kanyar, golyós csap, 3 méter cső segítségével megoldani (ugyebár az egy jobbra fordulást is lehet három balrával helyettesíteni). Minden elem felhasználásával és újabb 1 órával az aknában a vaksötétben sikerül a rendszert áthidalni. Ekkor jön az újabb baj. Az eddigi statikus lét a mostani aktívabb testmozgás az összes tömítést átmozgatta, így minden csatlakozásnál spriccel a víz. Gyorsan egy kád vizet megengedünk és minden üveget, palackot megtöltünk, hogy valahogy átvészeljük az éjszakát. Főcsap elzár ismét. Vizes átázott ruháimtól megszabadulok és a forró vízben lazítok keveset. De elhamarkodottan nyugszok meg, mert az egész palackos vízkészletünket ellocsolja Andi, mert a növények követelték a vizet. A cserepes számat dörzsölöm, hogy akkor ma sem iszunk...

Kora reggel hívom a vizest, elmesélem neki az éjszakát, meg hogy nincs víz, de a szokásos választ kapom "huh, hát most nem tudok menni", de egy deles villámránézést azért kiharcolok. Gondolkodom és kiokumulálom, hogy ha nem csak a belső tömítések mentek gallyra, hanem a vízóra előttiek is, akkor ahhoz kell a vízmű szakembere is, akiket péntek délután kissé nehézkes lesz leakasztani. A talajvíz eddigre megint ellepett minden csövet, úgyhogy 30 perc (már begyakorolt) vízmentesítés után a szint a csövek alá kerül. Alapos analízis után kiderül, hogy a plomba alól folyik a víz mindkét oldalon, aminek a meghúzása nem megoldható a plomba eltávolítása nélkül, elvégre erre lett kitalálva. Vízműtől javítást kértem, akik megint alkottak 20 perc múlva a helyszínen voltak. Ránéztek a WC, lambéria, PVC dologra és feltették a nap kérdését, mi ez a Maja öntözőrendszer? Elmeséltem nekik a történetet, ha már a locsoló vízóra éppen a kezemben volt, enyhe félmosoly volt látható rajtuk, de semmi meglepődés. A sok vikendes ember biztos ad nekik elég munkát és hasonló fejtörőket. Kicseréltek mindent ha már jöttek, még egy darab ólomcsövet is találtak a rendszerben, majd távoztak, én meg élvezhettem a folyó víz örömét. Elmondták, hogy nem érdemes kimerni a vizet az aknából, mert úgy fog viselkedni mint egy kút, az egyre kitáguló vízerek miatt egyre hamarabb telik meg majd vízzel, szóval hagyjam. őszig úgysem tervezem kinyitni újra a vízóra fedelét...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://arvacska24.blog.hu/api/trackback/id/tr205235899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása